За відмову у спілкуванні з кредитором, ніякої відповідальності ні для позичальника, ні для його родичів не передбачено. Логічно, що кредитор намагатиметься усіма доступними йому способами змусити боржника повернути кошти, але не завжди ці способи законні. Колектор має право телефонувати іншим особам, крім боржника, лише тоді, коли вони надали на це письмову згоду.
Як зробити, щоб МФО не телефонували родичам?
1. На період дії воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення, боржник, що належить до захищеної категорії громадян може вимагати від кредитора не вступати із ним та членами його родини у будь-яку взаємодію.
2. До захищеної категорії громадян належать: військовослужбовці, в тому числі ті, які були звільнені через втрату працездатності; члени сім’ї військовослужбовців, які загинули, померли чи вважаються такими, що зникли безвісти; особи, що перебувають чи перебували у полоні.
3. Щоб припинити взаємодію з кредитором щодо врегулювання заборгованості, позичальник, або його родичі, спадкоємці чи представник повинні направити цьому кредитору письмове повідомлення про належність до захищеної категорії громадян та додати копії підтверджувальних документів. Заяву можна надіслати на електронну адресу кредитора, яка вказана на його офіційному веб-сайті.
Якщо людина не належить до захищеної категорії громадян, не надавала згоду на те, щоб їй телефонували з приводу чужого кредиту, то дії кредитора – незаконні. Варто підготувати скаргу до Нацбанку про порушення колектором правил взаємодії з клієнтами під час врегулювання кредитної заборгованості.