Хто такий колектор? Це людина, яка займається врегулюванням кредитної заборгованості. Він діє на підставі договору з первісним кредитором, в якого викупив Ваш борг. Також, діяльність колектора врегульована законодавством про захист прав споживачів фінансових послуг. Не потрібно бути юристом, аби розуміти, що така форма спілкування, яка передбачає агресію чи погрози – незаконна. То що робити, якщо погрожують колектори з мікрозаймів?
1. Звести до мінімуму таку взаємодію. Ніхто не може примусити боржника спілкуватися з колектором. Будь-яка взаємодія має відбуватися зі згоди позичальника. Якщо колектор хоче пред’явити щось по суті – нехай звертається до суду.
2. По можливості запишіть розмову. Це буде додатковий доказ некоректної поведінки колектора.
3. Подати скаргу до НБУ. За систематичне порушення правил етичної поведінки, колектора можуть оштрафувати або й зовсім позбавити ліцензії.
Закон про колекторів, який був прийнятий у 2021 році не забороняє колектору взаємодіяти з боржником, але окреслює правила такої взаємодії. Під час першого дзвінка, колектор має назвати своє ім’я, назву компанії, повідомити розмір боргу та порядок його повернення.
Також він може запропонувати боржнику зустрітися, але не може змусити останнього погодитися на таку зустріч. Крім того, боржник може вимагати від колектора надати підтверджуючі документи, про те, що він має право вимагати повернути борг. Ці документи мають бути надані боржнику протягом 7 днів.