Що буде, якщо не відповідати на дзвінки МФО?

Телефонний дзвінок від колектора – є одним із законних способів взаємодіяти з боржником. Але така взаємодія має відбуватися за правилами, які встановлені в Законі про споживче кредитування (стаття 25). Під час першої розмови, кредитор має представитися, повідомити підставу дзвінка, розмір боргу та умови його повернення, може домовитися з боржником про зустріч. Усі розмови записуються, а файл із записом має зберігатися 3 роки.

Кредитору заборонено з власної ініціативи виходити на зв’язок з боржником більше, ніж двічі за день, приховувати номер телефону, вводити в оману щодо того, що вже існує судовий процес чи виконавче провадження, залякувати поліцією, тощо. Все має бути максимально етично. Основна ціль спілкування: донести інформацію про заборгованість та врегулювати її.

Що буде, якщо не відповідати на дзвінки МФО? Все залежить від того, чому Ви не хочете відповідати. Якщо колектор погрожує, шантажує, іншим чином тисне на Вас, або взагалі дзвінки стосуються чужого боргу – то ігнорувати такі дзвінки нормально. Якщо Ви просто уникаєте будь-якої комунікації з МФО, то в деяких випадках, це може розцінюватися як шахрайські дії. Справді, трапляється так, що колектори пишуть на боржників заяву до поліції по ст. 190 Кримінального кодексу (шахрайство). Але довести, що цей склад злочину справді існує не так-то просто, хіба що у випадку, коли людина взяла кредит під чужими документами та тепер переховується.

Для того, щоб взагалі огородити себе від спілкування з представником МФО, для боржника є законний вихід: надати йому письмову заяву з підтвердженням того, що тепер Ваші інтереси боржника представляє адвокат. Тоді, будь-які спроби кредитора з власної ініціативи взаємодіяти з Вами будуть незаконні. Щоб отримати детальну консультацію, зв’яжіться, будь ласка, з нами за номером, що вказаний в розділі з контактною інформацією.

Що буде, якщо не відповідати на дзвінки МФО?